Turboforløb for elever i læse- og skrivevanskeligheder

Målgruppe
Dansklærere i indskolingen og på mellemtrinnet samt læsevejledere

Underviser
Lis Pøhler, pædagogisk konsulent

Hvordan kan man på en effektiv måde tilrettelægge korte intensive forløb for en mindre gruppe elever i læse- og skrivevanskeligheder? Hvis et særligt tilrettelagt forløb skal have effekt, skal elevens læse- og skriveforudsætninger kortlægges, og der skal vælges et fokus.

På dette kursus får du idéer til kortlægning af elevernes vanskeligheder og konkret indhold til turboforløb med fokus på forskellige aspekter af læse/skriveprocessen. Du får inspiration til tre forskellige særligt tilrettelagte forløb: Interaktiv skrivning (0.-1. klasse), ’Balanceret læseundervisning’ (1.-3. klasse) og ’Skub på tekstforståelsen’ (2.-8. klasse). Alle forløbene kan afvikles i løbet af 15-20 lektioner, så planen også har en realistisk chance for at kunne gennemføres i praksis.

Der veksles mellem oplæg, diskussioner og selvstændigt arbejde.

Mål
Du får konkrete, forskningsforankrede redskaber til kortlægning af elevernes skriftsproglige vanskeligheder og konkrete idéer til planlægning og gennemførelse af korte intensive kursusforløb målrettet elevgruppen.

CFU209014

 

Kursusdatoer

tir 01/09/2020 - 09:00 til 15:00

CC - K2.05 (34 pers.)
Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato

Tirsdag d. 1. september 2020 kl. 9:00 til 15:00

Antal kursusdage: 

1

Adresse

CC - K2.05 (34 pers.)
Humletorvet 3
1799 København V

Pris: 

1600,00 kr.

Kursusnr: 

209014