Turboforløb for elever i læse- og skrivevanskeligheder

Kurset er overtegnet, men der er oprettet et dubleringskursus (299071) tirsdag den 27. august 2019, kl. 9-15.

Hvordan kan man på en effektiv måde tilrettelægge korte intensive forløb for en mindre gruppe elever i læse- og skrivevanskeligheder? Du får idéer til kortlægning af elevernes vanskeligheder og konkret indhold til turboforløb med fokus på forskellige aspekter af læse/skriveprocessen.

Hvordan kan man på en effektiv måde tilrettelægge korte intensive forløb for en mindre gruppe elever i læse- og skrivevanskeligheder? Hvis et særligt tilrettelagt forløb skal have effekt, skal elevens læse- og skriveforudsætninger kortlægges, og der skal vælges et fokus.

På dette kursus får du idéer til kortlægning af elevernes vanskeligheder og konkret indhold til turboforløb med fokus på forskellige aspekter af læse/skriveprocessen. Du får inspiration til to forskellige forløb ¬– ’Den første læsning og skrivning’ og ’Tekstforståelse på mellemtrinnet’ – som kan afvikles i løbet af 15-20 lektioner, så planen også har en realistisk chance for at kunne gennemføres i virkeligheden.

Der veksles mellem oplæg, diskussioner og selvstændigt arbejde.

Mål
Du får konkrete, forskningsforankrede redskaber til kortlægning af elevernes skriftsproglige vanskeligheder og konkrete idéer til planlægning og gennemførelse af korte intensive kursusforløb målrettet elevgruppen.

Målgruppe
Dansklærere, læsevejledere og lærere, som underviser elever i skriftsproglige vanskeligheder i indskoling og på mellemtrin.

CFU299006

Kursusdatoer

man 02/09/2019 - 09:00 til 15:00

CC - K2.05 (30 pers.)
Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Lis Pøhler

Pædagogisk konsulent

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato

Mandag d. 2. september 2019 kl. 9:00 til 15:00

Antal kursusdage: 

1

Adresse

CC - K2.05 (30 pers.)
Humletorvet 3
1799 København V

Pris: 

1500,00 kr.

Kursusnr: 

299006