Tidlig Matematikindsats

Hvad gør man, når en elev falder i et regnehul? Er det overhovedet et regnehul, der er årsagen til elevens matematikvanskeligheder? Med Tidlig Matematikindsats får du et godt værktøj til en målrettet og tidlig indsats til elever i matematikvanskeligheder, hvad enten disse har baggrund i neurologiske, psykologiske, sociologiske eller didaktiske problematikker. Målet er at give dig mulighed for hurtigt og effektivt at iværksætte støtte til elever, der er i – eller viser tegn på at være i – vanskeligheder inden for den grundlæggende matematik.

Vi anvender materialet ”Matematikvanskeligheder – Tidlig intervention” af Lindenskov og Weng.

Mål
Du får viden om og redskaber til:
• at udføre screeningstest og afdækkende samtaler, der kan danne baggrund for en tidlig matematikindsats.
• at iværksætte en tidlig matematikindsats bestående af løbende kortlægning og undervisning.

Målgruppe
Matematiklærere, der underviser 1.-6. klasse eller elever med særlige behov.

 

 

CFU 109017

Kursusdatoer

fre 10/01/2020 - 09:00 til 15:00

CC - K2.05 (30 pers.)
Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Pia Beck Tonnesen

Lektor

man 02/03/2020 - 13:00 til 16:00

CC - K2.05 (30 pers.)
Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Pia Beck Tonnesen

Lektor

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato

Fredag d. 10. januar 2020 kl. 9:00 til Mandag d. 2. marts 2020 kl. 16:00

Antal kursusdage: 

2

Adresse

CC - K2.05 (30 pers.)
Humletorvet 3
1799 København V

Pris: 

1350,00 kr.

Kursusnr: 

109017