Scratch 3.0

Scratch er et visuelt programmeringssprog, udviklet på MIT, der åbner op for børns mulighed til at lave arkadespil og programmer. Det bruges bredt rundt i skolen, særligt i naturfagene og dansk, men også uden for skolen. Det er et godt værktøj til at arbejde projektorienteret og peger ind i de fire kompetenceområder i teknologiforståelse. Den nyeste version af Scratch 3.0 rummer en række nye funktioner, bl.a. muligheden for at integrere micro:bitten, IoT og andre eksterne tilslutninger. Scratch 3.0 understøtter nu også iPad og Android.

- Første workshop: Scratch 3.0’s indbyggede funktionaliteter
- Anden workshop: Scratch 3.0 sammen med micro:bitten
- Tredje workshop: Scratch 3.0 i forhold til Internet of Things og andre eksterne tilslutninger

Mellem de tre workshops opfordres du til at afprøve Scratch 3.0 i din egen undervisning.

Workshopforløbet er ikke rettet mod et specifikt fag, men har i høj grad fokus på tværfaglighed og teknologiforståelse.

Mål
Du får et dybere indblik i Scratch 3.0’s nye funktionaliteter og potentialer ud i Internet of Things.

Målgruppe
Lærere, it-vejledere og læringsvejledere

CFU 109022

Kursusdatoer

tor 16/01/2020 - 13:00 til 16:00

FCL
Campus Carlsberg, Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Martin Exner

pædagogisk konsulent på CFU

tor 12/03/2020 - 13:00 til 16:00

FCL
Campus Carlsberg, Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Martin Exner

pædagogisk konsulent på CFU

tir 14/04/2020 - 13:00 til 16:00

FCL
Campus Carlsberg, Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Martin Exner

pædagogisk konsulent på CFU

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato

Torsdag d. 16. januar 2020 kl. 13:00 til Tirsdag d. 14. april 2020 kl. 16:00

Antal kursusdage: 

3

Adresse

FCL
Campus Carlsberg, Humletorvet 3
1799 København V

Pris: 

1400,00 kr.

Kursusnr: 

109022