Pædagogisk brug af test i matematik

Skab systematik i dine elevdata i matematik, og forstå de pædagogiske sammenhænge i elevresultaterne fra de nationale test. Vi ser på, hvilke testmaterialer der findes til matematik, analyserer de forskellige testmaterialer og sætter dem ind i en større didaktisk sammenhæng.

Vi sætter fokus på, hvordan vi fremadrettet kan bruge testresultater/elevdata i en større pædagogisk/didaktisk sammenhæng. Vi ser på, hvad data er, og hvilke former for data vi opsamler i vores matematikundervisning. Kurset vil bestå af to kursusdage, hvor vi på første kursusdag vil vise, hvordan man som matematiklærer kan arbejde systematisk med data. På anden kursusdag ser vi på de testmaterialer, der er til matematik i grundskolen, og på, hvordan man – på baggrund af elevdata – fremadrettet planlægger undervisningen, så den forbedrer elevernes kompetencer i matematik. 

• Kvalitative og kvantitative data
• Systematisk indsamling af data
• Tilgængelige testmaterialer på markedet
• Testmaterialernes målepunkter
• Brugen af indsamlede data i undervisningen

Målgruppe
Matematiklærere og matematikvejledere

 

CFU 109012

Kursusdatoer

tir 25/02/2020 - 14:00 til 16:00

CC - K2.05 (30 pers.)
Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Rasmus Ulsøe Kær 

tir 10/03/2020 - 13:00 til 16:00

CC - K2.05 (30 pers.)
Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Jonas Juul Hansen

pædagogisk konsulent på CFU

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato

Tirsdag d. 25. februar 2020 kl. 14:00 til Tirsdag d. 10. marts 2020 kl. 16:00

Antal kursusdage: 

2

Adresse

CC - K2.05 (30 pers.)
Humletorvet 3
1799 København V

Pris: 

850,00 kr.

Kursusnr: 

109012