Læsedage 2019-2020

Beskrivelse

Læsedage 2019-2020 byder på to læseeftermiddage med følgende indhold:

Dag 1: Læseflow og intensive læsekurser for hele klassen

På baggrund af international læseforskning har kursusholderne udviklet et interventionsprogram til 3. klasse, kaldet Læseflow. Programmet indeholder fire komponenter: Ordafkodning, ordforståelse, tekstforståelse og læseflow. Med udgangspunkt i resultaterne fra dette projekt giver oplægsholderne et bud på, hvordan intensive læsekurser kan tilrettelægges.


Dag 2: Dysleksivenlig undervisning i alle fag

Hvordan kan du som lærer kan støtte dine ordblinde elever i at bruge gode strategier til såvel at tilegne sig viden som at formidle viden til andre.
Hvad kræver særlig opmærksomhed i forberedelsen, i selve undervisningen? Og hvordan kan feedback og evaluering indgå? Hvilke muligheder kan eleven opnå gennem læse-skriveteknologi, og hvordan kan du som lærer støtte det?
Kurset giver viden, konkrete eksempler og mulighed for refleksion over egen praksis i forhold til at gøre undervisningen mere dysleksivenlig.

Målgruppe

Læsevejledere, danskvejledere, dansklærere og andre interesserede i læsning og skrivning

Undervisere

Dag 1: Elsebeth Otzen og Mia Graae
Dag 2: Minna Nørgaard Bruun

Tid

Onsdag 30.10.19 kl. 14.00-17.00
Onsdag 25.03.20 kl. 14.00-17.00

Varighed

6 timer

Praktiske oplysninger

Nummer: 

496502

ECTS-point: 

0,22 ECTS-point

Pris: 

900 kr. + moms

Dato:

Onsdag d. 30. oktober 2019 til Onsdag d. 25. marts 2020

Adresse:

Campus Carlsberg, Humletorvet 3
1799 København V