Hvordan arbejder man undersøgende med sine elever i matematikundervisningen?

GRATIS UNDER ABONNEMENT

Indledning
Der tales meget om at eleverne skal kunne arbejde undersøgende - men hvad er det? Vi vil på kurset se på hvilke opgavetyper som forskellige typer af undersøgende virksomhed, se på muligheder og faldgruber samt hvordan man kan organisere sin undervisning.

Målgruppe
Matematiklærere i folkeskolen.

Mål
Deltagerne vil få et bedre overblik på at etablere en undersøgende undervisning og få gode ideer til aktiviteter i undervisningen.

Indhold
Oplægsholderen har været en central del af det ministerielle projekt KIDM "Kvalitet i dansk og matematik", hvor 143 skoler på 4.-5. klassetrin har deltaget.
Hovedfokus i projektet har været udvikling af undervisning og aktiviteter som kunne støtte undersøgende, dialogisk og anvendelsesorienteret læring.
Resultater fra projektet vil indgå sammen med en række gode ideer, som vil blive præsenteret og afprøvet - med hovedvægt på mellemste og ældste klassetrin, men også med stregtog til de yngste årgange.

der vil indgå overvejelser om, hvordan strukturen i undervisningen kan fremme en undersøgende tilgang, der vil blive kortlagt forskellige typer af undersøgende aktiviteter samt diskuteret muligheden for at udvikle den fleksible og læringsfremmende dialog, såvel mellem eleverne selv, som mellem lærer og elever.

Arbejdsformen på kurset vil veksle mellem hands-on, oplæg og didaktiske diskussioner.

Arrangør
Center for Undervisningsmidler ved Kirsten Lenz.

Kursusdatoer

tor 08/04/2021 - 13:00 til 16:00

| 0 |
Underviser:

Bent Lindhardt

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato

Torsdag d. 8. april 2021 kl. 13:00 til 16:00

Antal kursusdage: 

1

Pris: 

995,00 kr.

Kursusnr: 

109439