Flydende læsning i praksis

Kurset er overtegnet, men det er muligt at komme på en venteliste.


Når læsekoden er knækket, skal læsningen automatiseres. I dag læsetræner eleverne for det meste individuelt i frilæsningsbøger. Men forskning viser, at læsemetoder, der motiverer til gentaget oplæsning med respons, har signifikant og positiv indflydelse på både automatiseringen og læseforståelsen.

• Hvad er flydende læsning?
• Hvordan automatiseres det enkelte ord, og hvilke metoder virker?
• Introduktion og praktisk afprøvning af metoder, der træner læsning af sammenhængende tekst med fokus på udtryksfuld oplæsning, som samtidig inkluderer støtte og respons.
• Introduktion og praktisk afprøvning af en metode, som træner læsehastighed og den korrekte læsning. Metoden giver desuden eleverne indsigt i egne færdigheder, hvilket øger deres muligheder for forbedring.

Mål
Du får:
• indblik i, hvordan man kan træne den flydende læsning på mange forskellige måder i den daglige undervisning.
• instruktion i, hvordan man støtter, evaluerer og giver konkret respons til den enkelte elev.

Målgruppe
Dansklærere i 2.-6. klasse og læsevejledere

CFU 199013

Kursusdatoer

man 28/01/2019 -
12:00 til 16:00

CC - K2.04 (30 pers.)
Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Gertrud M. R. Brandt

Lærer og forfatter

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato

Mandag d. 28. januar 2019 kl.
12:00 til 16:00

Antal kursusdage: 

1

Adresse

CC - K2.04 (30 pers.)
Humletorvet 3
1799 København V

Pris: 

1000,00 kr.

Kursusnr: 

199013