Antal viste aktiviteter: 
22
13. januar 2021

En haj til medier og en ørn til litteratur

Få bud på, hvordan du kan undervise i medier i indskolingen, så eleverne forholder sig reflekteret til de mange medier, de er omgivet af. Bliv desuden præsenteret for helt nye billedbøger for de 6-9-årige, og få idéer til, hvordan du kan gennemføre arbejdet med moderne litteratur.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
18. januar 2021

Læse- og skriveteknologi i undervisningen

I næsten alle klasser findes elever, som er udfordrede, når de skal læse eller skrive, hvilket forhindrer dem i at deltage på lige fod i klassens faglige fællesskab. Kurset giver dig overblik over og indsigt i, hvordan ny læse- og skriveteknologi kan understøtte læring og deltagelse i undervisningen.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
25. januar 2021

Guided Reading

Guided Reading er et anderledes bud på en differentieret læseundervisning for samtlige elever i klassen. Læsningen foregår på homogene læsehold, hvor eleverne hver dag bliver guidet i deres læsning af underviseren. Læseforståelse og samtale om det læste er centrale elementer i Guided Reading.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
25. januar 2021

Guided Writing

Guided Writing giver struktur på din skriveundervisning i indskolingen. Bliv inspireret til, hvordan du kan differentiere undervisningen, og hvordan du samtidig kan bruge elevernes egne tekster til undervisning i fonologi og grammatik samt til andre sproglige aktiviteter.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
3. februar 2021

Alle kan lave fantastiske fremlæggelser

Elever fremlægger i hele deres skoletid og ikke mindst til den mundtlige prøve. Desværre svinger kvaliteten ofte meget. Men alle kan lære at holde en god fremlæggelse, som andre gider lytte til og lære noget af. Få konkrete retoriske værktøjer, som er lige til at bruge i din undervisning.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
10. februar 2021

Flydende læsning i praksis

Når læsekoden er knækket, skal læsningen automatiseres. I dag læsetræner eleverne for det meste individuelt i frilæsningsbøger. Men forskning viser, at læsemetoder, der motiverer til gentaget oplæsning med respons, har signifikant og positiv indflydelse på både automatiseringen og læseforståelsen.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
1. marts 2021

Tre små morfemer - ret så stor betydning

Elevernes opmærksomhed på ords betydningsdele (morfemer) kan have stor betydning for udviklingen af deres ordkendskab og stave- og læsefærdigheder. Få en indføring i morfologi og idéer til, hvordan du kan arbejde med morfologisk opmærksomhed og morfematiske strategier i undervisningen.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København

Sider