Antal viste aktiviteter: 
53
27. august 2019

Turboforløb for elever i læse- og skrivevanskeligheder - DUBLET

Hvordan kan man på en effektiv måde tilrettelægge korte intensive forløb for en mindre gruppe elever i læse- og skrivevanskeligheder? Du får idéer til kortlægning af elevernes vanskeligheder og konkret indhold til turboforløb med fokus på forskellige aspekter af læse/skriveprocessen.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
2. september 2019

Turboforløb for elever i læse- og skrivevanskeligheder

Hvordan kan man på en effektiv måde tilrettelægge korte intensive forløb for en mindre gruppe elever i læse- og skrivevanskeligheder? Du får idéer til kortlægning af elevernes vanskeligheder og konkret indhold til turboforløb med fokus på forskellige aspekter af læse/skriveprocessen.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
3. september 2019

Skrivedidaktik 1.-4. klasse - Et praksisnært kursus om skrivning

Et praksisnært kursus for dansklærere om skriftlighed, hvor der sættes fokus på, hvordan eleverne allerede fra skolestart skal have erfaringer med at udtrykke sig på skrift i forskellige sammenhænge. Lærerens valg omkring skrivesituationer er afgørende for elevernes mulighed for at få opbygget viden om ord, sætninger og tekster.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
3. september 2019

Skrivedidaktik 5.-9.klasse

Hvordan sikrer vi os, at eleverne fortsat udvikler deres skrivekompetence? Kurset kommer med konkrete bud på en skrivedidaktik, hvor: - Praksis bygger på empirisk forskning - Skrivning primært foregår i klassen - Fundamentet er skriveøvelser frem for fulde tekster Respons er selektiv og formativ feedback kan få konsekvenser for elevernes tekster

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
4. september 2019

Gør "falske nyheder" til pensum

Er ’falske nyheder’ en del af pensum i din undervisning? Dine elever møder falske nyheder hver dag, men kan de afgøre, om en historie er troværdig eller ej? Bliv klogere på ’falske nyheder’, så du let kan at planlægge et undervisningsforløb og opgive ’falske nyheder’ til den mundtlige prøve i dansk.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
9. september 2019

Danskfagets prøver - for debutanter

Er du ny lærer – eller har du ikke tidligere ført til prøve i dansk – kan alle danskprøvernes krav, forløb, stof og muligheder være en stor mundfuld. Få en komplet guide i de formelle krav ved de forskellige prøvedele: retskrivning og læsning, skriftlig fremstilling og mundtlig dansk.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
10. september 2019

Stilladseret skriveundervisning i 3.-6. klasse

Hvordan udvikler eleverne sig fra at skrive ”og så-historier” til at skrive tekster med funktionelle hensigter? Få inspiration til at tilrettelægge en skriveundervisning, der giver eleverne konkrete tips til at arbejde med de teksttyper og genrer, der indgår under Fremstilling i Fælles Mål.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
10. september 2019

Prøveform B - valg, vinkler og variation ved den mundtlige prøve

Kravene til opgivelserne til den mundtlige prøve er blevet skærpet med bl.a. flere eksempler på multimodale udtryksformer og drama. Undervisningen må tilrettelægges, så fagets mange åbne vinkler udfoldes med fokus på fordybelse, indsigt og perspektivering – de tre vigtige begreber i prøveform B.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
16. september 2019

Dansk og den skriftlige prøve - undervisning i at skrive sagtekster

Eleverne skal i hele skoleforløbet undervises i at skrive sagtekster. De skal blive gode til at skrive i forskellige afsenderroller, med forskellige hensigter og til forskellige målgrupper og medier. Den kompetence skal eleverne bruge i livet uden for skolen – og vise til 9. klasse-prøven.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
16. september 2019

Prøveform B - valg, vinkler og variation ved den mundtlige prøve DUBLET

Kravene til opgivelserne til den mundtlige prøve er blevet skærpet med bl.a. flere eksempler på multimodale udtryksformer og drama. Undervisningen må tilrettelægges, så fagets mange åbne vinkler udfoldes med fokus på fordybelse, indsigt og perspektivering – de tre vigtige begreber i prøveform B.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København

Sider