Antal viste aktiviteter: 
12
10. december 2019

Netværksmøder TI-Nspire

Deltag i et netværk omkring brug af TI-Nspire CAS med dine kolleger fra egen og andre skoler. I netværket har du mulighed for at dele viden og erfaringer med dine kolleger.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
10. januar 2020

Tidlig Matematikindsats

Hvad gør man, når en elev falder i et regnehul? Er det overhovedet et regnehul, der er årsagen til elevens matematikvanskeligheder? På dette kursus får du indblik i læringsvanskeligheder i matematik, og du får forslag til, hvordan du kan tilrettelægge en differentieret undervisning.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
14. januar 2020

Arbejdende hukommelse og læring i matematik

Den arbejdende hukommelse er vigtig og kan trænes. Få indsigt i arbejdshukommelsen, og få bud på, hvordan du kan tilrettelægge din matematikundervisning, så den aktivt støtter alle dine elevers læring. Vi arbejder bl.a. med forskellige læringsstrategier og det at skabe mentale billeder.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
14. januar 2020

Geogebra niveau 1 - for begyndere

Hvis du endnu ikke er kommet i gang med GeoGebra, er her den helt oplagte mulighed. Arbejdet med GeoGebra motiverer eleverne og giver dig mulighed for at iscenesætte en mere undersøgende og eksperimenterende undervisning i geometri. På kurset er der god tid til at blive fortrolig med de grundlæggende værktøjer, og du får inspiration til, hvordan de kan inddrages i din undervisning.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
30. januar 2020

Matematikvejlederdag

Hvis du er matematikvejleder i region HS, så skal du sætte kryds i kalenderen torsdag i uge 5, d. 30.1.2020. Program følger

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
5. februar 2020

Sproglig udvikling i matematik i indskolingen

Hvilke udfordringer står du med som underviser i indskolingen, når du retter fokus mod kommunikation? Er det kommunikation, når eleverne skriftligt svarer på opgaver i bogen? Er det kommunikation, når eleverne arbejder i grupper? Der bliver stillet skarpt på hvordan eleverne kan udvikle en matematisk kommunikation, der kan udvikle deres matematiske forståelse.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
25. februar 2020

Pædagogisk brug af test i matematik

Skab systematik i dine elevdata i matematik, og forstå de pædagogiske sammenhænge i elevresultaterne fra de nationale test. Vi ser på, hvilke testmaterialer der findes til matematik, analyserer de forskellige testmaterialer og sætter dem ind i en større didaktisk sammenhæng.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
16. marts 2020

Hvordan udfordrer du dine dygtige elever i matematik?

Elever med særlige forudsætninger i matematik har brug for andet end mere teori. Vi arbejder med forskellige typer opgaver: problemløsende med en eksperimenterende tilgang, lukkede opgaver, hvor man skal se systemer, opstille hypoteser osv., og åbne opgaver, hvor eleverne løser virkelige problemer.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
23. marts 2020

Regnestrategier - for de yngste - DUBLET

Alt for mange elever ender i matematikvanskeligheder, fordi de sidder fast i rigide tællestrategier. Bliv klogere på regnestrategier, og få inspiration til, hvordan du kan tilrettelægge din undervisning, så eleverne allerede fra starten udvikler hensigtsmæssige og fleksible strategier.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
26. marts 2020

GeoGebra niveau 4 - for eksperter

Det dynamiske geometriprogram GeoGebra er i konstant udvikling. De nye funktioner giver dig mulighed for at målrette undervisningen i forhold til undersøgende og eksperimenterende aktiviteter. På kurset arbejder vi med appletter, værktøjer, 3D og animationer og nørder i de yderste kroge af GeoGebra.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
4. juni 2020

Evaluering af FP9 i matematik

Det er ikke længere matematiklæreren, der skal rette elevernes afgangsprøver i 9. klasse, men derimod den statsligt beskikkede censor. Man har derfor ikke på samme måde mulighed for at følge med i, hvordan udviklingen i prøverne er, og hvilke ting, eleverne generelt har svært ved. Hvad er der lagt vægt på i årets prøver? Hvad skal jeg som lærer være opmærksom på i min undervisning?

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm