Antal viste aktiviteter: 
6
24. oktober 2019

Sproglig udvikling og mundtlighed i matematik i udskolingen

Hvordan kan vi arbejde med den sproglige udvikling som matematiklærere? Hvorfor skal vi overhovedet gøre det, hvordan kan vi gøre det, og hvilket udbytte skulle eleverne gerne have ud af det?

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
4. december 2019

TI-Nspire på iPad

Deltag i et netværk omkring brug af TI-Nspire CAS med dine kolleger fra egen og andre skoler. I netværket har du mulighed for at dele viden og erfaringer med dine kolleger.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
10. december 2019

Netværksmøder TI-Nspire

Deltag i et netværk omkring brug af TI-Nspire CAS med dine kolleger fra egen og andre skoler. I netværket har du mulighed for at dele viden og erfaringer med dine kolleger.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
14. januar 2020

Geogebra niveau 1 - for begyndere

Hvis du endnu ikke er kommet i gang med GeoGebra, er her den helt oplagte mulighed. Arbejdet med GeoGebra motiverer eleverne og giver dig mulighed for at iscenesætte en mere undersøgende og eksperimenterende undervisning i geometri. På kurset er der god tid til at blive fortrolig med de grundlæggende værktøjer, og du får inspiration til, hvordan de kan inddrages i din undervisning.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
5. februar 2020

Sproglig udvikling i matematik i indskolingen

Hvilke udfordringer står du med som underviser i indskolingen, når du retter fokus mod kommunikation? Er det kommunikation, når eleverne skriftligt svarer på opgaver i bogen? Er det kommunikation, når eleverne arbejder i grupper? Der bliver stillet skarpt på hvordan eleverne kan udvikle en matematisk kommunikation, der kan udvikle deres matematiske forståelse.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
4. juni 2020

Evaluering af FP9 i matematik

Det er ikke længere matematiklæreren, der skal rette elevernes afgangsprøver i 9. klasse, men derimod den statsligt beskikkede censor. Man har derfor ikke på samme måde mulighed for at følge med i, hvordan udviklingen i prøverne er, og hvilke ting, eleverne generelt har svært ved. Hvad er der lagt vægt på i årets prøver? Hvad skal jeg som lærer være opmærksom på i min undervisning?

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm