Antal viste aktiviteter: 
14
28. oktober 2019

Regnestrategier - for de yngste

Alt for mange elever ender i matematikvanskeligheder, fordi de sidder fast i rigide tællestrategier. Bliv klogere på regnestrategier, og få inspiration til, hvordan du kan tilrettelægge din undervisning, så eleverne allerede fra starten udvikler hensigtsmæssige og fleksible strategier.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
29. oktober 2019

Regnestrategier - for mellemtrinnet

Hjælp dine elever med at videreudvikle gode og fleksible regnestrategier. På kurset får du idéer og inspiration til, hvordan du kan sætte fokus på regnestrategier og sætte dem ind i en didaktisk sammenhæng. Du vil blive præsenteret for masser af aktiviteter, som kan bruges direkte i undervisningen.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
11. november 2019

GeoGebra niveau 3 - for øvet

Du er fortrolig med GeoGebra, men vil gerne kunne endnu mere. Vi vil lægge vægt på GeoGebras muligheder for at arbejde undersøgende og eksperimenterende og vil ud fra konkrete eksempler gå i dybden med, hvordan du med GeoGebra kan arbejde med elevernes kompetencer og matematiske forståelse.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
12. november 2019

Arbejd undersøgende med dine elever

Vil du gerne motivere dine elever? Undersøgende matematik gør din undervisning mere levende og nærværende, og dine elever vil føle ejerskab til indholdet. På kurset får du redskaber og idéer til undervisning og aktiviteter, der støtter den undersøgende, dialogiske og anvendelsesorienterede læring.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
19. november 2019

Kodning i matematik

Kodning er en ny og spændende indgangsvinkel til faget, som giver mulighed for at arbejde logisk og problemorienteret med fokus på de matematiske kompetencer. Der er mange sammenhænge mellem matematik og kodning: logik, kriterier, symboler, koordinatsystem, variable, funktioner m.m.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
10. januar 2020

Tidlig Matematikindsats

Hvad gør man, når en elev falder i et regnehul? Er det overhovedet et regnehul, der er årsagen til elevens matematikvanskeligheder? På dette kursus får du indblik i læringsvanskeligheder i matematik, og du får forslag til, hvordan du kan tilrettelægge en differentieret undervisning.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
14. januar 2020

Arbejdende hukommelse og læring i matematik

Den arbejdende hukommelse er vigtig og kan trænes. Få indsigt i arbejdshukommelsen, og få bud på, hvordan du kan tilrettelægge din matematikundervisning, så den aktivt støtter alle dine elevers læring. Vi arbejder bl.a. med forskellige læringsstrategier og det at skabe mentale billeder.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
30. januar 2020

Matematikvejlederdag

Hvis du er matematikvejleder i region HS, så skal du sætte kryds i kalenderen torsdag i uge 5, d. 30.1.2020. Program følger

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
25. februar 2020

Pædagogisk brug af test i matematik

Skab systematik i dine elevdata i matematik, og forstå de pædagogiske sammenhænge i elevresultaterne fra de nationale test. Vi ser på, hvilke testmaterialer der findes til matematik, analyserer de forskellige testmaterialer og sætter dem ind i en større didaktisk sammenhæng.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
16. marts 2020

Hvordan udfordrer du dine dygtige elever i matematik?

Elever med særlige forudsætninger i matematik har brug for andet end mere teori. Vi arbejder med forskellige typer opgaver: problemløsende med en eksperimenterende tilgang, lukkede opgaver, hvor man skal se systemer, opstille hypoteser osv., og åbne opgaver, hvor eleverne løser virkelige problemer.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København

Sider