Antal viste aktiviteter: 
34
26. oktober 2020

Foldebøger i dansk

Foldebøger giver mulighed for at engagere og motivere eleverne. En foldebog er et taktilt værktøj, som kommunikerer i både ord og billeder, form og rum. Skift kladdehæfter, computere og arbejdsbøger ud med foldebøger, og gør det lettere for eleverne at overskue, kategorisere og begribe fagligt stof.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
16. november 2020

Tal om grammatik og stavning

Få idéer til kreative aktiviteter, der kan få dine elever til at gå i dialog om stavestrategier, grammatiske iagttagelser og til at reflektere over sproglige sammenhænge. Mundtlighed spiller således en væsentlig rolle ud fra devisen ”det, du forklarer for andre, husker og forstår du bedre selv”.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
12. januar 2021

Prøverne i læsning og retskrivning

Få inspiration til en anderledes og mere engagerende måde at forberede dine elever til prøverne. De vil få udbytte af at diskutere prøvernes tekster og opgaver. Vi ser på indhold, opbygning og idé og på, hvordan du kan differentiere undervisningen med tekster og opgaver, som ligner dem ved prøverne.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
13. januar 2021

En haj til medier og en ørn til litteratur

Få bud på, hvordan du kan undervise i medier i indskolingen, så eleverne forholder sig reflekteret til de mange medier, de er omgivet af. Bliv desuden præsenteret for helt nye billedbøger for de 6-9-årige, og få idéer til, hvordan du kan gennemføre arbejdet med moderne litteratur.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
18. januar 2021

Læse- og skriveteknologi i undervisningen

I næsten alle klasser findes elever, som er udfordrede, når de skal læse eller skrive, hvilket forhindrer dem i at deltage på lige fod i klassens faglige fællesskab. Kurset giver dig overblik over og indsigt i, hvordan ny læse- og skriveteknologi kan understøtte læring og deltagelse i undervisningen.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
19. januar 2021

Løbende differentiering og evaluering i indskolingen

Elever udvikler deres læsning og skriftlighed i forskellig takt og med forskellige behov for støtte. Der skal derfor differentieres, men differentiering kræver effektiv evaluering. De årlige læsetest er langtfra nok til at vurdere elevernes faglige udvikling og kan være svære at handle på.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
20. januar 2021

Den første læsning og skrivning i børnehaveklassen

Grundigt og varieret arbejde med sprog er afsættet, når vi sætter fokus på den tidlige læsning og skrivning i børnehaveklassen. Gode fortællinger må der til, når eleverne skal udvikle deres sprog. Temaerne på dette kursus vil være tidlig læsning, opdagende skrivning og fælles historier.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København

Sider