Antal viste aktiviteter: 
33
5. maj 2020

Modeltekster, feedback og evaluering

Mange lærere kæmper med at nå både at forberede aktiviteter, give feed back og evaluere – især ift. forløb i skriftlig dansk. Ofte er det feed back og en ordentlig slutevaluering, der må springes over i farten. Kom og få konkrete værktøjer til at få helstøbte forløb i skriftlig dansk med eleverne som aktive medspillere.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
7. maj 2020

Kontekstbaseret staveundervisning

Inspirationseftermiddag med input til din staveundervisning - gå hjem med didaktisk viden, der klæder dig på til at foretage velovervejede valg i staveundervisningen

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
11. maj 2020

CFU-café: Nyt til dansk - udskoling

Vi dækker op til tre caféeftermiddage, hvor vi præsenterer alle de nyeste bøger, e-bøger, undervisningsmaterialer, tv-udsendelser og spillefilm, som du kan låne på mitcfu.dk

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
2. juni 2020

Evaluering af FP9 i dansk

Det er ikke længere dansklæreren, der skal rette elevernes afgangsprøver i 9. klasse, men derimod den statsligt beskikkede censor. Man har derfor ikke på samme måde mulighed for at følge med i, hvordan udviklingen i prøverne er, og hvilke ting, eleverne generelt har svært ved.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • Bornholm
28. august 2020

Læs og skriv sprogbaseret på mellemtrinnet

Vil du arbejde funktionelt med danskfagets tekster, så eleverne oplever sammenhængen mellem det, de læser, skriver og træner i undervisningen? Få læsning og skriftlig fremstilling til at gå hånd i hånd med grammatik, tekstnær analyse og stilladseret skrivning af fagtekster, brugstekster og æstetiske tekster.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
1. september 2020

Turboforløb for elever i læse- og skrivevanskeligheder

Hvordan kan man på en effektiv måde tilrettelægge korte intensive forløb for en mindre gruppe elever i læse- og skrivevanskeligheder? Du får idéer til kortlægning af elevernes vanskeligheder og konkret indhold til turboforløb med fokus på forskellige aspekter af læse/skriveprocessen.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
8. september 2020

Realisme i ungdomslitteratur og lydfortællinger

Hvad kendetegner den nye, realistiske ungdomslitteratur? Vi ser på, hvordan moderne værker kan indgå i undervisningen, så alle elever engageres. Vi undersøger desuden podcastmediets lydfortællinger, hvor virkeligheden fiktionaliseres, og der bruges alternative fortællegreb.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
9. september 2020

Danskfagets prøver – for debutanter

Er du ny lærer – eller er det længe siden, du har afholdt prøver i dansk - kan kravene og overblikket være en stor udfordring. Få en komplet guide i de formelle krav og de mange muligheder ved den skriftlige og den mundtlige prøve i dansk.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
15. september 2020

Dansk og den skriftlige prøve

Eleverne skal i hele skoleforløbet undervises i at skrive brugstekster. De skal blive gode til at skrive i forskellige afsenderroller, med forskellige hensigter og til forskellige målgrupper og medier. Den kompetence skal eleverne bruge i livet uden for skolen og vise til 9. klasseprøven.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
16. september 2020

Indskolingsdansk, som favner alle elever

Differentier din undervisning i dansk, så den favner de yngste elevers meget forskellige forudsætninger. På kurset er læsning, skrivning, sprog og genre i fokus, når vi med afsæt i engagerende tekster kobler teori og praksis. Hovedtemaerne er læseforståelse, læse- og skrivepædagogik.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København

Sider