Antal viste aktiviteter: 
12
20. august 2018

Minecraft i undervisningen

Minecraft er en intuitiv spilverden, hvor eleverne selv er med til at definere og bygge deres spilrum. Der er masser af fagligt læringspotentiale, både i de humanistiske og de naturfaglige fag, og der er god mulighed for at være en målrettet og kreativ producent. Få teknisk viden og praktisk erfaring med Minecraft på disse tre workshops.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
22. august 2018

Future Classroom Lab -teknologiunderstøttede læringszoner som en del af skolen

Få inspiration i UCC''s Future Classroom Lab til at udvikle og arbejde med teknologiunderstøttede læringszoner. På forløbets tre workshops vil du få mulighed for at udvikle og gentænke pædagogisk og didaktisk reflekterede tilgange til læringsrum, læreprocesser, innovation, det 21. århundredes kompetencer og den allernyeste teknologi.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
27. august 2018

LEGO MINDSTORMS i undervisningen

LEGO MINDSTORMS giver mulighed for at bygge og udvikle programmerbare robotter og bruges bl.a. i First LEGO League – et tværfagligt teknologiprojekt for børn og unge i alderen 10-16 år. På disse tre workshops får du teknisk indsigt og inspiration til at anvende LEGO MINDSTORMS i din undervisning.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
3. september 2018

Lasercutter i undervisningen

Med en lasercutter kan man skære og gravere i træ, akryl og metal. På de 3 workshops får du viden og indsigt i lasercutterens kreative univers. En lasercutter har mange læringsmæssige potentialer indenfor kreative arbejdsprocesser inden for flere fag. Forløbet er et hands-on forløb, hvor du får mulighed for at prøve kræfter med maskinerne og også arbejder dig igennem en designproces.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
10. september 2018

Kreativ it i specialundervisningen

Computational Thinking og programmering – også kendt som kodning – er meget brugbare værktøjer i den nye digitale virkelighed. Dette gælder ikke mindst for børn på specialområdet, som ofte synes at have ærlig interesse i og særlige forudsætninger for arbejdet med computere.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
24. oktober 2018

Læringsvejlederens dag 2018

CFU’s konference for medarbejdere i det pædagogiske læringscenter. Kom og bliv inspireret af et varieret program med blandt andet faglig opdatering og forfatteroplæg. Program udsendes og offentliggøres på ucc.dk i efteråret 2018. CFU 289070

Type: 

  • Konferencer

Sted: 

  • København
7. januar 2019

Micro:bit - bit by bit

Microbitten er en programmerbar micro-controller, der kan bruges i mange fag og giver mulighed for, at eleverne kan lave teknologiske konstruktioner til at løse udfordringer eller opsamle data. Microbitten er også velegnet til innovation i undervisningen. Få teknisk viden om og erfaring i brugen af den på tre sammenhængende workshops.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
14. januar 2019

Computerspil i undervisningen

Computerspil kan være motiverende for eleverne, og der er mange læringsmæssige potentialer gemt i dem. Gennem tre workshops vil du få inspiration til og viden om computerspil i undervisningen, og du vil prøve kræfter med udvalgte spil, så du efterfølgende kan afprøve dem sammen med dine elever.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
16. januar 2019

3D-print og modellering

Hvordan står det til med den rumlige intelligens, og hvordan kan I bruge den i undervisningen? Gennem tre workshops vil du få inspiration og teknisk viden om 3D-print og hele læreprocessen fra idé og prototyper til færdigt produkt. Du vil få idéer til forløb og inspirationsmateriale til selv at give dig i kast med 3D-print sammen med eleverne.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
5. februar 2019

Build A World

Med computerspillet Build A World har du og dine elever mulighed for at simulere og afprøve naturfaglige løsninger på computeren. Spillet er et sandkassespil baseret på naturlove såsom tyngdekraft og Ohms lov og kan baseres på GIS-data, så I kan arbejde med problemstillinger fra jeres egen kommune.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København
25. februar 2019

Robotter i undervisningen

Hvad lærer eleverne egentlig af at programmere robotter? Find ud af det på disse tre robot-workshops, hvor du får teknisk viden og erfaringer med selv at programmere robotter og får inspiration til at programmere sammen med eleverne. Vi bruger simpel blokprogrammering og lægger især vægt på kreativitet og innovative processer.

Type: 

  • CFU-kurser
  • Kurser

Sted: 

  • København