De bedste oplæg til den mundtlige prøve i matematik laves af dig selv

Hvorfor er det vigtigt med en tydelig problemstilling i prøveoplæggene til mundtlig matematik? Dette og andre relevante spørgsmål vil blive taget op på dette kursus, hvor du også får mulighed for at udarbejde prøveoplæg.

Der er mange bud fra forlag og andre udgivere på oplæg til den mundtlige prøve i matematik. Til trods for at der er en bekendtgørelse, der angiver retningslinjer for oplæggene, stritter de ofte i forskellige retninger. Hvis eleverne skal opnå gode resultater, er det vigtigt, at oplæggene indeholder tydelige problemstillinger, der giver dem mulighed for at vise deres matematiske kompetencer, viden og kunnen. Grundlaget for de gode oplæg og elevernes håndtering af dem skal skabes i undervisningen, hvor en undersøgende tilgang giver eleverne gode muligheder for at kunne sige: ”Det kommer an på…”.

Der gives bud på og arbejdes med en sammenhæng mellem undervisning, prøveoplæg og prøvesituation.

Underviser er Mikael Skånstrøm.

Mål
At deltagerne får kendskab til arbejdet med problemstillinger i matematikundervisningen og får redskaber til udarbejdelse af egne prøveoplæg.

Målgruppe
Lærere, der underviser i matematik i 6.-10. klasse.

Kursusdatoer

ons 18/01/2017 -
09:00 til 15:00

Campus Carlsberg (alm. lokale)
Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Mikael Skånstrøm

Lektor ved læreruddannelsen, VIA

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato

Onsdag d. 18. januar 2017 kl.
9:00 til 15:00

Antal kursusdage: 

1

Adresse

Campus Carlsberg (alm. lokale)
Humletorvet 3
1799 København V

Pris: 

1500,00 kr.

Kursusnr: 

179008