Arbejdende hukommelse og læring i matematik

Har du elever, der har svært ved at forstå og huske forklaringer, eller som har svært ved at afkode det, de læser? Den arbejdende hukommelse er vigtig og kan trænes. Få indsigt i arbejdshukommelsen, og få bud på, hvordan du kan tilrettelægge din matematikundervisning, så den aktivt støtter alle dine elevers læring. Vi arbejder bl.a. med forskellige læringsstrategier og det at skabe mentale billeder.

Vi sætter fokus på følgende:
• Hvad er arbejdshukommelse?
• Hvornår arbejder hukommelsen?
• Hvorfor er arbejdshukommelse interessant i forbindelse med matematiklæring?
• Hvordan kan man i undervisningen aktivt støtte alle elevers læring i matematik?
• Hvilke læringsstrategier er mere hensigtsmæssige end andre?
• Hvordan kan man forstå læring med fokus på arbejdende hukommelse i et inkluderende perspektiv?

Mål
- Du får indsigt i, hvad den arbejdende hukommelse er, hvordan den arbejder, og hvordan den kan trænes, så alle dine elever får større udbytte af matematikundervisningen.
- Du får bud på konkrete øvelser, du kan bruge i undervisningen, fx til tællestrategier, problemløsning og skabelse af mentale billeder.

Målgruppe
Matematiklærere

 

CFU 109005

Kursusdatoer

tir 14/01/2020 - 09:00 til 15:00

CC - K2.06 (30 pers.)
Humletorvet 3 | 1799 | København V
Underviser:

Michael Wahl Andersen

Lektor

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Dato

Tirsdag d. 14. januar 2020 kl. 9:00 til 15:00

Antal kursusdage: 

1

Adresse

CC - K2.06 (30 pers.)
Humletorvet 3
1799 København V

Pris: 

950,00 kr.

Kursusnr: 

109005