Case: Teknologien ind i planlægningen

Konsulent ved UCC’s Center for Undervisningsmidler Kasper Koed fortæller her, hvordan UCC har hjulpet Hellerup Skole med at kvalificere brugen af teknologi i forhold til elevernes læring.

Hvad var skolens udfordring?

Hellerup Skole er en progressiv skole, som længe har arbejdet med teknologi i undervisningen. Skolen ønskede hjælp til at blive endnu bedre til at få teknologien til at understøtte elevernes læring og til at tænke den mere systematisk ind i planlægningen af undervisningen.

Hvad bidrog UCC med?

På Hellerup Skole arbejdede UCC’s konsulenter med at optimere skolens brug af hardware og digitale læremidler under de vilkår, som kommunens valg af digital kommunikations- og distributionsplatform giver. Derudover brugte konsulenterne de såkaldte 21st Century Skills som udgangspunkt for udviklingen af et fælles sprog og en fælles forståelse blandt skolens lærere og ledelse af, hvad skolen ville opnå med at indarbejde teknologi i planlægning af undervisningen.

UCC’s konsulenter holdt en række progressionsbaserede workshops med udgangspunkt i 21st Century Skills, og mellem hver workshop afprøvede lærerne deres nye viden i praksis.

På Hellerup Skole bruges 21st Century Skills nu i alle udskolingens projekter, og tilbagemeldingen fra eleverne har været positiv. Arbejdet med 21st Century Skills har øget elevernes motivation og givet dem en forståelse for, hvilke mål der også er med undervisningen.

Kontakt

Konsulent fra UCC

Ring til UCC's konsulentkontor for at høre mere om, hvordan vi kan skræddersy et tilbud der passer præcist til dine behov.

 

Telefon: 4189 7220