Teamudvikling

En af de største udfordringer ved arbejdet i teams er at organisere det, så både teamleder og teammedlemmer arbejder på at udvikle en mental forestilling om ’os’ i stedet for ’jeg’ – dvs. at se relationer som den mindste enhed i organisationen.

UCC har meget stor erfaring og velafprøvede metoder til udvikling af teams. Facilitering af et ledelsesteam på en skole fordrer én type værktøjer, og udvikling af et højydende årgangsteam fordrer andre. Teamledelse er også forskellig når ledelsesopgaven er ’leder af ledere’ eller ’leder af medarbejdere’ eller ’kollaborativ ledelse’. Men fælles for teambaseret organisationsudvikling er refleksion-i-handling og refleksion-over-handling for løbende at udvikle Next Practice.

UCC kan skræddersy et forløb for jeres organisation/kommune – eksempelvis for alle skoleledelsesteam på skolerne i en kommune.

Kontakt UCC

Kontakt vores projektkontor og hør mere om skræddersyede forløb tilpasset netop jeres behov.

T: 41897220

M: kompetenceudvikling@ucc.dk 

Typer af kompetenceudvikling

Har I brug for hjælp til et større udviklingsprojekt, eller I er på jagt efter en god oplægsholder? Se eksempler på forskellige typer af kompetenceudvikling, som Københavns Professionshøjskole tilbyder.

Elever og lærer i klasselokale

Læringsmålstyret undervisning

Med de nye Fælles Forenklede Mål er elevernes læring for alvor kommet på dagsordenen i skolen. UCC har indgående erfaring med at implementere den læringsmålstyrede undervisning i både kommuner og enkelte skoler.

Modtag Nyt fra UCC

Skolebørn rækker hænderne op

UCC's nyhedsbrev udkommer ca. en gang om måneden, og giver dig viden om udviklingsprojekter, forskning og praksis på professionsområdet.