Science i dagtilbud

Børn undersøger naturligt verden som små forskere. De undrer sig, opstiller hypoteser, laver eksperimenter og drager konklusioner. Det at arbejde med science er at arbejde med børns naturlige tilgang til verden.

Som voksen har man en tendens til at give børn et faktuelt svar, når de spørger om noget. Nysgerrige, udforskende voksne, som i stedet tager initiativ til en fælles undersøgelse sammen med børnene, åbner børnenes tænkning og bygger videre på deres nysgerrighed og interesse for verdens fænomener.

Den undersøgende, eksperimenterende tilgang til naturen, som sciencepædagogikken tilbyder, kan styrke børnenes udvikling og give dem metoder til at få viden om verden. Det giver børnene en personlig ballast og forbereder dem desuden til skolelivet. UCC tilbyder uddannelse og konsulentbistand til udvikling af arbejdet med science i kommuner og institutioner.

Kontakt

Konsulent fra UCC

Ring til UCC's konsulentkontor for at høre mere om, hvordan vi kan skræddersy et tilbud der passer præcist til dine behov.

 

Telefon: 4189 7220

Børn og digitale medier i naturen

Digitale medier og science

Stadig flere dagtilbud bruger digitale medier som iPads, digitalkameraer og computere som pædagogiske hjælpemidler i arbejdet med science og uddanner personalet i sciencepædagogik.

Modtag Nyt fra UCC

Skolebørn rækker hænderne op

UCC's nyhedsbrev udkommer ca. en gang om måneden, og giver dig viden om udviklingsprojekter, forskning og praksis på professionsområdet.