Beskrivelse
Børn vokser op i en globaliseret verden, hvor behovet for flersprogede kompetencer er stort. Børn har en umiddelbar nysgerrighed og mod på at lære sprog fra de er ganske små.
Kom og lær hvordan du som pædagog via legende læring og daglige rutiner kan udvikle børnenes motivation og selvtillid ifbm at kommunikere på engelsk, samt deres generelle sproglige opmærksomhed.
På kurset lærer du om børns sprogudvikling, og hvordan denne viden kan bruges til at udvikle de sproglige kompetencer der allerede er i mange børn, på engelsk og andre sprog. Du vil lære hvordan du kan bruge hverdagens rutiner og pædagogiske aktiviteter til at kommunikere meningsfuldt på engelsk med børnene.
Kurset foregår som en vekselvirkning mellem oplæg, diskussioner og øvelser. Deltagerne planlægger i samarbejde aktiviteter, som afprøves i egen praksis.
Mål
At deltagerne:
- har basal viden om sprogtilegnelse.
- kan planlægge og udføre kommunikative aktiviteter der understøtter leg og læring på engelsk samt inddrage engelsk i hverdagsrutiner.
Målgruppe
Pædagoger i dagtilbud og fritidstilbud/indskoling.
Form
Kurset spænder over 18 timer fordelt på tre hele dage a seks timers varighed. Mellem mødegangene deltager man i to omgange aktionslæring, hvor dele af kursets indhold afprøves i egen praksis.
Undervisere
Lektor Karoline Søgaard
Lektor Maria Neumann Larsen
Hvornår
Kurset afvikles ikke over en bestemt periode, men kan rekvireres efter individuelt behov. Hvis du er interesseret i at bestille et Play and Learn-kursus om tidlig sproglæring, så kontakt Maria Neumann Larsen eller Karoline Søgaard for at høre mere.