Respekt for faglig viden

Tæller vi det, der tæller?

I antologien 'Tæller vi det, der tæller?' afdækker Mia Husted den faglige erosion, der sker, når der indføres centralt formulerede standarder i daginstitutioner - og peger på mulighederne for at iværksætte tiltag, der tager pædagogers faglige viden alvorligt.

Læs anmeldelse af antologien

Skolens lærere skal have bedre vilkår

Hvorfor stopper lærerne?

Hvorfor stopper lærerne?

Mange lærere stopper i folkeskolen, fordi de ikke længere kan se sig selv i øjnene og føler, at de svigter eleverne. Det viser et forskningsprojekt, der har spurgt over 400 lærere, hvorfor de har forladt i folkeskolen.

PDF iconLæs rapporten

Ny bog om tidlig sprogstart

Tidlig sprogstart

Danske børn skal have bedre sprogkompetencer, og derfor modtager skolebørn i dag sprogundervisning allerede fra 1. klasse. Men hvad skal der til, for at skolerne lykkes med den tidligere sprogstart?

Læs mere om bogen

Reflexia

Nyt refleksionsværktøj

UCC har i samarbejde med praktikere udviklet refleksionsværktøjet Reflexia, der vurderer de pædagogiske læringsmiljøer frem for det enkelte barn.

Læs artiklen om Reflexia i UCC magasin

Publikationer fra UCC

Bibliotek

UCC's skriftlige publikationer inddateres i professionshøjskolernes fælles vidensportal, UC Viden.

Klik på linket nedenfor for at se UCC's seneste skriftlige produktioner eller for at søge i hele vidensdatabasen.

Fra viden til velfærd

Fra viden til velfærd 2016

Hvordan de oplever de nyuddannede sygeplejersker mødet med arbejdslivet? Hvad betyder det for børns trivsel, når der bruges digitale teknologier i børnehaven? Og hvordan kan skoleledelsen hjælpe med at skabe ro i klasserne?

PDF iconLæs publikationen om UCC's forskning og udvikling