FAQ - lån af læremidler

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skifter arbejdsplads?
Når du skifter arbejdsplads, skal du hurtigst muligt kontakte CFU, så vi kan opdatere din lånerprofil. Ellers risikerer du, at materialerne leveres til din gamle arbejdsplads.

Skal jeg reservere eller booke?
Det er samlingen, du ønsker at låne fra, der bestemmer, om du skal reservere eller booke:
  •  Hvis du ønsker at låne materialer fra Informationssamlingen, kan du reservere det.  Er materialet tilgængeligt, kan det afhentes på  CFU eller bringes til din institution, hvis der er kørselsordning.
  •  Hvis du ønsker at låne materialer fra Udlånssamlingen i en given periode, skal det bookes.

Hvornår kan jeg booke?
Alle CFU's lærermidler i udlånssamlingen er løbende tilgængelige for booking 15 måneder frem.

Hvorfor kan jeg ikke forny mit materiale?
Hvis du selv skal forny dit materiale i Dantek Booking, skal det ske inden lånetiden udløber. Hvis lånetiden er udløbet, kan du i stedet kontakte CFU's Brugerservice, som så vil hjælpe dig.

Hvad skal jeg gøre, hvis bookede/reserverede materialer er ikke blevet leveret?
Bliver materialerne ikke leveret til tiden, bør du kontakte CFU's Brugerservice, som vil hjælpe dig med at løse problemet. På den måde undgår du senere at blive rykket for materiale, du aldrig har modtaget.

Hvad skal jeg gøre, hvis lånte materialer er ikke blevet afhentet?
Bliver dine materialer ikke afhentet som forventet, skal du hurtigst muligt kontakte CFU's Brugerservice, så fejlen kan blive rettet. Dels for at undgå evt. rykkere, og dels fordi der kan være en kollega på en anden skole, som venter på at kunne låne materialet.

Vær opmærksom på følgende:
  •  Som låner er du selv ansvarlig for at bestille afhentning af de materialer, du låner hos CFU.
  •  Materialet afhentes på din skoles/institutions køredag mellem kl. 8.00 og 14.00.
  •  Materialet skal stilles frem til afhentning på det sted, der er aftalt mellem skolen/institutionen og CFU.

Hvad gør jeg, hvis jeg har modtaget et forkert materiale?
Har du ved en fejl modtaget et forkert materiale, bedes du hurtigst muligt kontakte CFU's Brugerservice, så fejlen kan blive rettet.

Hvad gør jeg, hvis jeg har modtaget et forkert antal?
Stemmer antallet af materialer ikke overens med den følgeseddel, du modtager sammen med lånet, skal du inden for 5 dage kontakte CFU's Brugerservice, så dit lån kan afstemmes i forhold til, hvad du har fået leveret. Så undgår du også at hæfte for materiale, du ikke har modtaget.

Materialet var defekt, da jeg modtog det - hvad gør jeg?
Er der fejl og mangler ved det materiale, du får leveret, skal du hurtigst muligt kontakte CFU's Brugerservice, som derefter vil lave en note til lånet om din henvendelse. Derved undgår du at skulle hæfte for skader, du ikke er ansvarlig for.

Nogle af mine elever har ikke afleveret deres bøger til mig til tiden - hvad gør jeg, hvis jeg ikke returnerer alle materialer på samme tid?
Hvis det ikke er muligt for dig at returnere alle materialer på samme tid, kan du sagtens lave en delaflevering. Det er blot yderst vigtigt, at du ved afleveringen angiver din skole/institution og dit navn. Tag evt. en kopi af følgesedlen, som du kan benytte, når de sidste materialer afleveres. Har du ikke længere følgesedlen, kan du udskrive en ny under "Mine materialer" i miCFU.dk.

 

Brugerservice


Kontakt brugerservice vedr. lån af læremidler

cfu@ucc.dk
4189 9110

Mandag-torsdag 11-15, fredag 11-14