Nyheder

På denne side finder du alle nyheder fra UCC frem til foråret 2018. Som et led i fusionen mellem Professionshøjskolen UCC og Professionshøjskolen Metropol pr. 1. marts 2018 kan du fremover finde aktuelle nyheder på det midlertidige website for Københavns Professionshøjskole: www.kp.dk.

10. december 2015

Pædagogstuderende i Paris til klimatopmøde

Der er langt fra klimatopmødet i Paris til en dansk pædagogs hverdag – eller er der? Pædagoger kan spille en vigtig rolle for, hvilket forhold de kommende voksengenerationer får til vores natur og miljø. Derfor er en gruppe pædagogstuderende fra UCC i Paris til klimatopmødet.

Emne: 

  • Pædagoguddannelsen
  • Naturfag
17. februar 2015

Selvfølgelig kan børn lære af pædagoger

Alt peger på, at et barn lærer bedst gennem sin egen aktive undersøgende virksomhed støttet af udfordrende indspil fra pædagoger.

Emne: 

  • Daginstitutioner
  • Pædagoguddannelsen
  • Didaktik
  • Naturfag
8. januar 2015

DTU vil have bedre skolelærere i naturfag

Ingeniøruddannelsen vil hjælpe læreruddannelsen med at uddanne lærere, der kan stimulere børns lyst til at beskæftige sig med natur og teknik. Det skriver Politiken i dag. Læreruddannelserne og UCC vil gerne samarbejde

Emne: 

  • Læreruddannelse
  • Naturfag
15. maj 2014

Nordiske børnehaver får fælles science-læringspakke

Om to år får børnehaver i alle nordiske lande en spritny pakke med materiale om naturvidenskab – lige til at bruge. UCC er dansk bannerfører i et fællesnordisk udviklingsprojekt, som skal inspirere pædagoger til at arbejde målrettet med science.

Emne: 

  • Naturfag
  • Daginstitutioner
13. august 2013

Ny stærk scienceprofil på læreruddannelsen

Cirka 40 nye lærerstuderende på Professionshøjskolerne Metropol og UCC vil om fire år komme ud i folkeskolen med en helt ny superprofil i naturvidenskabelige fag. De studerende, der vælger scienceprofilen Advanced science teacher education (ASTE), får undervisningskompetence i matematik, biologi, fysik/kemi og geografi.

Emne: 

  • Læreruddannelse
  • Naturfag
11. december 2012

Nordisk samarbejde styrker science-indsatsen

”Er græsset også grønt om natten?” - Interesserede fra hele norden mødtes for nylig på pædagoguddannelsen Frøbel for at diskutere science i børnehøjde. Science-projekter i vuggestuer og børnehaver har betydning for, om børn lærer vigtigheden i at passe på jorden og miljøet, siger ekspert. Nordplus-projektets temaformiddag satte fokus på science-begrebet i arbejdet med børn.

Emne: 

  • Pædagoguddannelsen
  • Naturfag
12. november 2012

Temaformiddag om børn og science

Et Nordplus-projekt skal udvikle et ”sciencebegreb”, som udfordrer og udvikler børnehavernes traditionelle natursyn - og læringssyn. Den 23. november står projektet bag en temadag, hvor forskere og undervisere fra hele Skandinavien holder oplæg om at introducere naturfaglige begreber i børnehaven.

Emne: 

  • Daginstitutioner
  • Naturfag
28. august 2012

Science-projekt gør indtryk på regeringen

Et projekt i Hillerøds dagtilbud har sat fokus på børns læring inden for science. Det har inspireret børne- og undervisningsminister Christine Antorini til at foreslå, at andre kommuner går samme vej.

Emne: 

  • Daginstitutioner
  • Naturfag
30. april 2012

Minister hørte om naturvidenskabligt projekt

Den naturvidenskablige læring behøver ikke først at indfinde sig i folkeskolen, for man kan begynde allerede mens børnene går i institution. Det viser et nyt projekt, som 12 institutioner i Hillerød har deltaget i, hvor to forskere fra henholdsvis UCC og Aarhus Universitet har konsulteret pædagoger og børn i, hvordan læringen kan foregå.

Emne: 

  • Daginstitutioner
  • Naturfag

Sider