Nyheder

På denne side finder du alle nyheder fra UCC frem til foråret 2018. Som et led i fusionen mellem Professionshøjskolen UCC og Professionshøjskolen Metropol pr. 1. marts 2018 kan du fremover finde aktuelle nyheder på det midlertidige website for Københavns Professionshøjskole: www.kp.dk.

4. april 2016

Kronik i Information: Den ’dygtige’ lærer er en del af problemet

Lærerne lever faktisk op til politikernes forestilling om ’den gode undervisning’, men dermed bliver de en del af problemet og ikke løsningen på folkeskolens inklusionsudfordring, skrev Sine Penthin Grumløse, adjunkt ved UCC, og Lotte Hedegaard-Sørensen, lektor ved Aarhus Universitet forleden i en kronik i Information.

Emne: 

  • Inklusion
20. januar 2016

Undervisning af flygtningebørn halter

Manglende faglighed og alt for mange elever præger de modtageklasser, som netop nu skal sluse et stort antal flygtningebørn ind i folkeskolen.

Emne: 

  • Integration
  • Inklusion
24. november 2015

Sæt fokus på unges sociale fællesskaber

Sociale fællesskaber er afgørende for, at unge føler sig trygge nok til både at kunne lære og komme i skole. Men det er svært at sætte fokus på trivsel i udskolingen. Det viser et nyt forskningsprojekt fra UCC, som forsker Tekla Canger fortalte om 23. november på det første af UCC’s tre gå-hjem-møder om inklusion.

Emne: 

  • Inklusion
  • Forskning
29. oktober 2015

Ung i udskolingen: En sårbar tid

Det er svært at fokusere på trivsel i udskolingen, men sociale fællesskaber er afgørende for, at unge i de ældste klasser føler sig trygge nok til både at kunne lære og komme i skole. Det viser et nyt forskningsprojekt fra UCC, og forsker Tekla Canger efterlyser, at lærerne får bedre mulighed for at arbejde systematisk med de unges sociale relationer.

Emne: 

  • Inklusion
  • Skolereform
  • Forskning
29. oktober 2015

Selv de dygtigste lærere dumper i inklusion

Lærerne gør alt det, vi gerne vil have dem til: De har et højt fagligt niveau, arbejder målstyret, varierer undervisningen og er dygtige klasseledere og didaktikere. Men det kniber med at arbejde inkluderende. Elever i vanskeligheder flyver under radaren hos selv de dygtigste lærere, viser nyt forskningsprojekt fra UCC.

Emne: 

  • Inklusion
  • Skolereform
  • Forskning
7. august 2015

UCC på Sorø-mødet

Sorø-mødet 2015 fokuserede på inklusion i folkeskolen. UCC deltog i debatten og har den holdning, at folkeskolen skal tage udgangspunkt i alle børn og skabe gode læringsmiljøer for alle – ikke kun for dem med særlige behov.

Emne: 

  • Folkeskole
  • Skolereform
  • Inklusion
26. november 2014

Fælles kurs for 1.000 ansatte i Egedal

Med støtte fra A.P. Møller fonden sender Egedal Kommune cirka 1.000 lærere, pædagoger og pædagogmedhjælpere fra kommunens skoler på uddannelse i inklusion over de næste to år. UCC står for uddannelsen.

Emne: 

  • Inklusion
  • Videreuddannelse
20. november 2014

UCC, Metropol, København og Frederiksberg i ambitiøst skoleprojekt

Klogere og gladere elever, der får maksimal læring ud af undervisningen. Det er målet med et nyt projekt, som København og Frederiksberg Kommuner i samarbejde med UCC, Metropol og EVA sætter i gang til næste år på i alt 81 skoler.

Emne: 

  • Inklusion
  • Læring
  • Videreuddannelse

Sider