Nyheder

På denne side finder du alle nyheder fra UCC frem til foråret 2018. Som et led i fusionen mellem Professionshøjskolen UCC og Professionshøjskolen Metropol pr. 1. marts 2018 kan du fremover finde aktuelle nyheder på det midlertidige website for Københavns Professionshøjskole: www.kp.dk.

2. december 2014

Pædagogiske mål skal ned på gulvet

Pædagoger og ledere skal have bedre redskaber til at udvikle den pædagogiske praksis i hverdagen. Derfor har Rudersdal kommune indledt et treårigt udviklingsprojekt, hvor alle fra gulv til direktion bliver uddannet i aktionslæring.

Emne: 

  • Aktionslæring
24. oktober 2014

Ny Didaktisk Aktionslæringsmodel

Forløb med aktionslæring erstatter i stigende grad traditionel efteruddannelse på det pædagogiske område, fortæller UCC-konsulent Søren Smidt, medforfatter til en ny grundbog der præsenterer en ny didaktisk version af den populære læringsmetode.

Emne: 

  • Aktionslæring
  • Videreuddannelse
8. juli 2013

Aktionslæring rykker ved hverdagen

Aktionslæring vinder frem som redskab til at forbedre pædagogiske hverdagssituationer – fra måltidet til svømmehalsbesøg. I Københavns Kommune er metoden udbredt til 320 daginstitutioner, hvor pædagoger er med til at udvikle deres egen praksis. I Børn og Unge forskning kan du læse et interview med Janne Olsson og Søren Smidt fra UCC:

Emne: 

  • Aktionslæring
  • Daginstitutioner
17. april 2013

Efteruddannelse af lærere: Aktionslæring virker

Metoden aktionslæring udvikler læreres undervisning og virker i lang tid efter forløbet. Det konkluderer UCC-eksperter i ny rapport om læreres udbytte af aktionslæringsforløb.

Emne: 

  • Aktionslæring
  • Folkeskole
  • Videreuddannelse
19. februar 2013

Aktionslæring skærper undervisningen

UCC og Bavnehøj Skole er i gang med et ambitiøst, treårigt aktionslæringsprojekt, der skal sikre, at skolens mange indsatser forankres i selve undervisningen. Et år inde i projektet melder skolens leder om dygtigere lærere og elever.

Emne: 

  • Aktionslæring
  • Videreuddannelse
  • Folkeskole
8. november 2012

320 københavnske daginstitutioner med i nyt udviklingsforløb

320 københavnske daginstitutioner deltager, når Danmarks største pædagogiske udviklingsforløb går i gang. Via aktionslæring skal forløbet udvikle og finjustere de pædagogiske redskaber.

Emne: 

  • Daginstitutioner
  • Videreuddannelse
  • Aktionslæring
9. februar 2012

Aktionslæring sætter turbo på lederudvikling

Få krop på ledelsesteorierne ved hjælp af aktionslæring. En gruppe daginstitutionsledere har observeret hinanden i praksis og viser dermed vejen for effektiv lederudvikling.

Emne: 

  • Aktionslæring
  • Ledelse
  • Daginstitutioner