Skolereform og nye læringsbegreber – hvad gør vi?

Konferencen giver bud på, hvilke læringsperspektiver den nye folkeskolereform åbner for, og hvordan vi holder fokus på kerneopgaven. En vej at gå for at realisere reformen er den strukturerede model PALS, der anvendes til skoleudvikling.

Program

09.15 – 09.45 Ankomst og morgenkaffe

09.45 –10.00 Velkomst
v/ Thomas Peter Pless, UCL

10.00 –10.45 Skolereformens læringsperspektiv – fagligt og socialt
v/ Kirsten Rasmussen, Lektor, VI A University College

10.45 –11.30 Fokus på kerneopgaven
v/ Anders Seneca, direktør og forfatter, Dogmekompagniet

11.30 –11.45 Kaffepause

11.45 –12.30 Relationskompetence og klasseledelse
v/ Marie Hultberg og Christina Bagunck, PALS-vejledere, PALS Danmark, Socialstyrelsen

12.30 –13.15 F rokost

13.15 –14.15 Skolekultur med afsæt i valgt skoleudviklingsmodel
v/ Henrik Thiesen, afdelingsleder, Ikast-Brande Ungdomscenter

14.15 –14.30 Kaffepause

14.30 –15.15 Kobling mellem interne og eksterne ressourcer
v/ Steen Frederiksen, PPR-leder, Holstebro Kommune

15.15 –15.30 Opsamling
v/ Thomas Peter Pless, UCL
 

Binary Data

Praktiske oplysninger

Tid

Torsdag d. 27. februar 2014 kl. 9:15 til 15:30

Arrangementet er afholdt

Adresse

University College Lillebælt (UCL)
Asylgade 7-9
5000 Odense C

Pris: 

1200 kr. inkl. morgenmad og frokost

Målgruppe: 

Skolechefer, skoleledelser, skolekonsulenter, PPR-ledere, PPR-medarbejdere, skolernes ressourceteams, AKT, inklusionskoordinatorer o. lign.

Type: 

  • Konferencer

Kontakt

Helle Nielsen

Konferencesekretær

E-mail: hsni1@ucl.dk
Telefon: 6318 4014