Fagligt arrangement: At lede efter læring

I bogudgivelsen At lede efter læring giver en række af landets førende forskere og fagpersoner deres bud på, hvordan den nye læringsdagsorden kommer til udtryk i de måder, hvorpå skolen ledes, organiseres og styres. Kom og hør forfatterne give smagsprøver på bogens temaer og analyser.

Program

  • Redaktørerne Helle Bjerg og Nana Vaaben, UCC, introducerer til intentionerne med bogen og bogens fire dele: ”Den synlige skole”, ”Den fortættede skole”, ”Den forslugne skole” og ”Den formidable skole”
  • Hanne Knudsen, AU: De blinde pletter i synlig læring – Hvordan evidens blev svaret på det hele og glemte de andre spørgsmål, man også kan stille
  • Rikke Pedersen og Ane Feilberg, UCC: At lede efter læring på tværs af skole og fritid – Pædagoger mellem organisatoriske fantasier og professionelle værdier
  • Rasmus Bergmann, SDU og Holger Højlund CBS: Hurra, skolen brænder! – Ildsjælen som professionsideal i den åbne skole
  • Justine Grønbæk Pors og Niels Åkerstrøm Andersen, CBS: Kerneløse Kerneopgaver – Skolen som potentialiseringsmaskine
  • Skoleleder Mette Lund Thomsen og forsker Dorthe Pedersen, CBS, giver deres indtryk og vurdering af bogen, og hvordan den kan være brugbar indenfor deres respektive arbejdsområder.

Arrangementet afsluttes med en reception. Bogen kan købes på dagen til særpris – og vi byder på lidt til ganen! 

Praktiske oplysninger

Tid

Fredag d. 15. januar 2016 kl. 13:00 til 15:00

Arrangementet er afholdt

Adresse

Læreruddannelsen Zahle
Linnésgade 2
København K

Pris: 

Der er fri adgang - tilmelding er ikke nødvendig

Udgivelse: At lede efter læring

At lede efter læring

Med skolereformen skal eleverne lære mere, bevæge sig mere, fordybe sig mere og trives bedre.
I antologien 'At lede efter læring' giver en række forskere og fagpersoner deres bud på, hvordan læringsdagsordenen kommer til udtryk i de måder, hvorpå skolen ledes, organiseres og styres.

Læs mere om antologien